U14 – Baschet?

Urmatorul articol reprezinta opinia PERSONALA asupra meciului CSU SIBIU vs CSS Targoviste, disputat in cadrul fazei semifinale U14. Meciul s-a jucat la Targoviste in data de 12 martie 2016. Nu am pretentia sa fiu aprobat sau contestat. Nici nu am nevoie. Sa trecem la fapte… A, precizez ca am filmat meciul !

Mi-e greu sa imi gasesc cuvintele. De cand merg dupa ai nostri juniori la baschet, adica din 2010, nu mi-a fost dat sa vad asa “desfasurare de forte”. Precizare : meciul tur s-a desfasurat la Sibiu in ianuarie si l-am castigat cu 105-46.

1. Meciul de la Targoviste a fost fluierat de un arbitru din Targoviste si unul din Campina. De cand merg eu la baschet noi nu am fost fluierati de arbitri din Sibiu la un turneu acasă. Cred ca daca fluiera oricine din tribuna rezultatul era identic.

2. Din minutul 2 am fost avertizati ca daca vom protesta vom primi fault tehnic. Just in case… Ca prin minune nu l-am primit…

3. La acest meci am fost sustinuti (multumim !) de parintii celor de la Cluj. Desi cred ca 90% din cei din sala care nu erau din Targoviste sustineau CSU SIBIU. Oare de ce ? In sfertul 2 s-a petrecut un moment incredibil. Antrenorul de la Targoviste s-a dus in timpul meciului (!) si l-a luat de gat pe unul din parintii de la Cluj ! Sub privirea indulgenta a arbitrilor !!! Rezultat : cei de la Cluj au fost evacuati. Antrenorul gazdelor ? Bine merci inapoi pe banca. A fost momentul in care mi-am dat seama ca avem sanse minime de a castiga. Daca tu ca arbitru nu dai absolut nimic in situatia asta (gen fault tehnic sau eliminare) atunci ce pretentii sa avem noi ca oaspeti ? In momentul in care antrenorul nostru ar face asa ceva garantez ca juniorul meu se va apuca de pian sau de pictura pe sticla !!! PS Veti gasi un mic filmulet pe facebook cu momentul respectiv… Vor urma si altele legate de acest mirobolant meci…

4. Nu e posibil ca un antrenor sa fie si comisar al Federatiei… Adica azi te fluiera pe tine ca si antrenor arbitrul X iar saptamana viitoare il observi tu ca si comisar. Oare cum suna ?

5. Majoritatea patrunderilor alor nostri au fost insotite de faulturi ale adversarilor. Sanctionate ? Sa fim seriosi… Maxim 10%… Daca aveam noroc intra in cos. Cand primeam noi faulturi ? Cand scapam pe contraatac. Mai bine ne dadeau fault si ii lasau sa se replieze…

6. Punctual : atac Targoviste : capac clar noi. Rezultat : fault si 2 lovituri libere !!! What ???

7. Atacam noi. Si ? Fault in atac contra noastra ! De unde ? Asa au vazut arbitrii, autoritatea suprema !

8. In pauza arbitrul local indemna galeria sa faca zgomot mai mare. Sa sufle in trompete, sa faca galagie, sa puna presiune !

9. Acelasi arbitru le dadea indicatii jucatorilor gazda si ii certa cand faultau. Doar era de-al casei…

10. In pauza una dintre “doamnele” din tribuna ii invata pe baietii de la Targoviste cum sa fie mai agresivi, cum sa ne loveasca mai bine. Frumos, nu ?

11. Acelasi ‘domn” arbitru (local) a injurat-o (varianta diplomatica e “i s-a adresat ireverentios” !)  pe una dintre doamnele din galeria noastra. Motivul ? Il intrebase cand se apuca sa fluiere echidistant. Sau macar sa incerce…

12. Daca noi am batut acasa la 59 de puncte diferenta si am pierdut la ei la 4 puncte, oare care e diferenta de valoare dintre cele 2 echipe ? Precizez ca nimeni la Sibiu nu s-a plans de nimic. La Targoviste in schimb toti se asteapta la “topoare si pumnale”…

13. Oare ce exemplu primesc copiii de la Targoviste ? Urmatorul pas este ca ei sa puna mana in gat adversarului ? Oare ei sunt multumiti de felul in care ne-au batut ? Daca da e clar…

 

Ok, nu sunt cel mai obiectiv personaj. Am fost avertizat de oameni din baschet de cand am aflat ca vom juca aici. Oameni care au jucat aici… “Kosovo” etc. Marturisesc ca nu am crezut ca e chiar asa. Suntem peste ei clar. Pe orice teren ii batem lejer. Dar nu aici… Nu se poate fluiera in halul asta. Nu am fost lasati sa jucam. Respect copiilor nostri ca nu au protestat, ca si-au vazut de joc si ca au terminat toti meciul.

Sa nu fiu inteles gresit. Nu am nimic cu baietii de la Targoviste. Pe doi dintre ei i-as lua azi cu noi la Sibiu. Problema este mai sus. Toata lumea stie de ea, dar prefera sa pretinda ca nu exista. “Asta e, asa e la Targoviste”…Vineri cu Clujul nu le-a iesit, sambata cu noi da, urmeaza Laguna duminica ? Ok, ii rezolva si pe Laguna. Ok, ajung la turneul final. Si ??? Care e rezultatul ? Locul 7 sau 8 ? Ca sa ce ? Sa demonstreze ca sunt buni ? Pai sa ceara turneul final la Targoviste. Atunci nu as garanta pentru nimeni !

Nu pot sa nu recunosc si bilele noastre negre. Puteam (si trebuia !) sa ii batem cu toate contrele puse. Suntem mai buni ca ei. Daca am fi inscris in situatiile clare, daca am fi avut tot lotul, daca am fi fost mai lucizi spre final, daca banca ar fi adus un plus, daca, daca, daca… Probabil ca inca psihic (sau fizic) nu suntem apti sa luptam contra tuturor…

Mda… O experienta pe care nu o doresc nimanui. Dar o experienta, din care copiii sigur au invatat ceva (sau macar sper !). A fost un meci care mi-a lasat un gust amar. Dorinta de a castiga cu orice pret, nejustificata… Ok, si eu vreau ca ai nostri sa castige, dar asta nu inseamna ca trebuie sa batem cu orice pret, indiferent peste ce calcam.

Bravo copiilor nostri, au fost minunati, au luptat incredibil si sper ca vor ajunge la turneul final. Ei merita ! Dar vad ca nu depinde doar de ei… A, inca ceva. Bravo copiilor. Au batut mana la final cu adversarii. La Sibiu oare de ce nu a fost la fel ? Pentru ca nu au avut cu cine. Adversarii au plecat direct la vestiare dupa meci.

Pacat ca am pierdut. Puteam sa ii batem, chiar in conditiile date. O sa incerc sa fac un filmulet cu meciul, pentru a arata ca nu exagerez. Dar senzatia e de lehamite. Totul pana la copii. De ce sa ii frustrezi de munca lor ?

Este 5 a.m. Nu am pretentia de a fi aprobat. Sau sustinut. Nu am chef de discutii inutile, dar asa am vazut eu meciul acesta. Si nu numai eu. Si nu pot sa ma prefac ca a fost totul ok. Pana nu vom elimina asemenea episoade de “furat caciula” nu cred ca vom putea emite pretentii pe termen lung. Ne miram de ce nationalele de juniori pierd pe linie toate meciurile internationale. Hai sa insanatosim competitiile interne si vom avea si rezultate !

Hai CSU U14 !!! Sunt mandru de voi !!!

 

24 thoughts on “U14 – Baschet?

  1. Permalink  ⋅ Reply

    Lucian

    March 13, 2016 at 11:29am

    Probabil ai fost la alt meci,sau vii de pe alta planeta.Ce vorbesti de meciul de la Sibiu castigat cu asa diferenta cand copii de la Targoviste au fost furati pe fata de arbitri,antrenorul trimis in tribuna si copii lasati singuri pe teren si injurati . Iar despre cei 90 la suta din suporteri din sala,iti explic eu daca nu ai fost atent, eram noi parinti,bunici,prieteni si eram din TARGOVISTE pentru ca am vrut sa fim aproape de ei sa ii sustinem asa cum nu am putut la voi acasa.
    Pacat ca nu ai fost atat de obiectiv si dupa meciul de la Sibiu.
    In rest numai bine si toate cele bune.

  2. Permalink  ⋅ Reply

    Anonim

    March 13, 2016 at 4:03pm

    Prefer sa postez cu anonim, sunt un jucator inscris la FRB si stiu despre problema, hai sa o “botezam”, problema “Targoviste”. Probabil ca toata lumea care se pricepe la sportul asta sau cel putin urmareste meciurile de juniori si-a dat deja seama despre mentalitatea antrenorilor de la Targoviste. D-nul Horia Paun fiind din Targoviste, antrenorul fiind si comisar, este prea evident faptul ca nu ai cum sa castigi un meci la ei acasa. Pe langa ca sunt niste nesimtiti, te injura si asa mai departe, daca tu li te adresezi vulgar sau faci orice alt gest nesportiv, esti sanctionat pe loc, poate si trimis afara din sala. Cat despre gestul antrenorului(sare la gatul unui sporter, indiferent de unde este el), eu zic ca ar trebui suspendat, amendat, iar arbitrii care l-au scos afara pe acel parinte sa fie si ei, la randul lor, exclusi definitiv din Comisia de Arbitrii FRB. Rusine!

  3. Permalink  ⋅ Reply

    ovidiuk

    March 13, 2016 at 7:19pm

    Da, Targoviste reprezinta un punct aparte pe harta baschetului romanesc la nivel de juniori si trebuie sa recunosc ca nu imi face nicio placere sa merg acolo “cu echipa”. E o sala urata, veche, murdara, friguroasa, care a pute a mucegai si a tristete. In ultimii 4 ani am cam batut tara in lung si-n lat facandu-i galerie lui fiu-meu, de la Targu Jiu la Targu Mures si de la Baia Mare la Pitesti, insa arbitraje ca la Targoviste si Constanta nu mi-a fost sa vad nicaieri.
    Explicatii? In primul rand, cred ca este o presiune foarte mare pe antrenori “sa castige” cu orice pret si multi dintre ei uita ca meciul nu este al lor, ci al copiilor. Antrenorii vor “performanta” pentru ei si nu pentru copii, copiii devinind din scop al performantei, mijloc pentru satisfacerea propriului mic orgoliu. In al doilea rand, blazarea unor arbitri care isi dau seama ca mai mult de atat nu mai pot promova si ii doare fix la spate de performanta lor. Altii sunt dispusi sa renunte la onoare pentru varii motive…probabil de la meschine avantaje materiale la satisfacerea unor orgolii personale gen “le-am tras-o alora de la…” Alti arbitri sunt pur si simplu slabi, insa nu despre ei discutam aici.
    Este “turneul de la Targoviste” un caz singular? Cu siguranta, nu…si ca tot vorbim de Sibiu, anul trecut la turneul de la U14 din primavara lui 2015, organizat la Sura Mica, “jocurile” erau facute pentru Medias, in conditiile in care Sibiul nu mai avea nicio sansa de calificare la turneul final. La meciul cu Medias, arbitru din Sibiu, la meciul cu Sibiul, arbitrul din Medias… in pauza meciului cu Sibiul, m-am dus sa iau ceva din masina si prin geamul deschis al camerei unde se retragerau arbitrii, am putut sa aud foarte clar cum doua voci barbatesti discutau foarte linistit si deschis cu o voce feminina despre soarta turneului…ceva gen: haideti, doamna, linistiti-va ca v-ati calificat la turneu, ieri a fost mai greu, acum lucrurile sunt clare, chiar nu are rost sa va mai faceti probleme. Ce sa fac? Sa urlu “Ba, v-am auzit!!!” Sa ma duc sa chem politia?. Da, lucrurile au fost clare si Sibiul a invins cu exact atat cat a fost nevoie ca Mediasul sa se califice la turneul final.
    E adevarat, uneori bucuria unui copil poate insemna tristetea altuia. In plus, fiecare parinte nu vrea nimic mai mult decat fericirea propriului copil, insa sa nu ne facem iluzii ca ei – copiii – nu isi dau seama cand bucuria lor a fost obtinuta onest, in teren, sau la masa verde.

  4. Permalink  ⋅ Reply

    Gabriela

    March 13, 2016 at 8:19pm

    Domnul care scrie articolul a omis niste mici amanunte luat fiiind de valul victimizarii. Dar sa le aduc eu aminte celor care vor avea timpul si bunavointa necesare pentru a le citi. Asadar, suporterul infocat, „parintele”!!!???, in stare de ebrietate, adica „beat crita”, injura ca la usa cortului, ne arata degetul minune si alte parti ale anatomiei domniei sale care probabil, ii guvernau si gandirea in acel moment. Cand Catalin (directorul CSS Targoviste) s-a dus in sala sa-l invite sa iasa afara, a fost imbrancit si injurat de catre „alti parinti responsabili si profund morali”. S-a produs intr-adevar o busculada acolo si acum regret enorm ca nu am chemat politia pentru ca asta meritau acei oameni. Parintii copiilor nostri i-au invitat, chemat, rugat!!!, pe spectatorii recalcitranti sa se linisteasca si sa urmareasca meciul incurajandu-si fiecare copii. Au primit in schimb alte dovezi ale … nivelului de educatie si bun simt ale galeriei adverse de genul „voi astia din regat sunteti manelisti si cocalari!!!!????” Brrr, privirile si reactiile de-a dreptul demente m-au facut sa ma cutremur. Hitler s-a reincarnat cumva?
    Cat despre diferenta dintre echipele noastre, ea este aceea care a fost demonstrata pe teren cu un arbitraj corect la Targoviste, unde antrenorul a avut „sansa” sa ramana pe teren, impreuna cu echipa lui si nu circul in care s-a transformat partida de la Sibiu unde copii au jucat singuri din cauza unui arbitraj de toata jena si unde jucatorii (copii de 14 ani!) au fost injurati dupa terminarea partidei de catre suporterii plini de educatie si talent. Din pacate nu a fost nimeni acolo sa filmeze meciul si nici nu s-a facut vreun memoriu la FRB. „Big mistake!”.
    Copii nostrii au luptat pe teren, cu armele lor, au dat tot ce au avut mai bun in acest meci, tocmai pentru ca au venit profund raniti si dezamagiti de experienta traita la Sibiu. Si-au dorit aceasta victorie si au obtinut-o pentru ca AU LUPTAT SI AU BAGAT MINGEA IN COS. Bravo lor, si bravo si copiilor de la Sibiu care au luptat cu aceeasi daruire.

    • Permalink  ⋅ Reply

      mihaela

      March 13, 2016 at 9:21pm

      Jucatorii ambelor echipe au fost minunati.Au luptat pentru victorie,au dat tot ce a fost mai bun.Pacat ca adultii din sala-suporteri CSU Sibiu au uitat acasa bunele mamiere si sub influenta BAUTURILOR ALCOOLICE au demonstrat si ei ce pot.Acelasi lucru l-au facut si la Sibiu si am putea spune ca sunt recidivisti ,deoarece aceeasi manifestare oribila au avut-o si in alte meciuri.Este evident nu stiu sa aprecieze si sa respecte munca propriilor copii.

      • Permalink  ⋅ Reply

        Anonim

        March 13, 2016 at 11:20pm

        Draga domnita , se vede ca esti din Targoviste .
        1) Acel fan de care tu spui ca a fost beat si ca a injurat s.a.m.d. trebuia scos din sala de politie/jandarmerie , voi trebuia sa sunati .
        2) Penalu ala de antrenor de la Targoviste a procedat ca un huligan , trebuia in secunda 2 sa fie penalizat suspendat si evacuat din sala
        3) Sa nu vorbim de valoarea echipe din Targoviste si valoarea echipei din Sibiu , sunt cu 3 clase peste voi
        4) Sunteti jalnici si cu asta demonstrati ca sunteti | | cu acest sport si voi “suporteri” cat si jucatori si antrenorul vostru.

        • Permalink  ⋅ Reply

          Gabriela

          March 13, 2016 at 11:53pm

          I rest my case :))

          • Silviu

            March 14, 2016 at 12:09am

            A se lasa, doamna. Meciul a fost tras catre Targoviste. E pacat ca invatati copiii asa ceva.

        • Permalink  ⋅ Reply

          rubiana

          March 14, 2016 at 10:14am

          Urat comentariu la adresa unor copii care muncesc mult. Au rezultate extraordinare la scoala, sunt elevi ai unor colegii si scoli de prestigiu si reusesc sa faca si antrenamente zilnice pentru ca iubesc sportul asta. Indiferent ce credeti despre oamenii mari, e o rusine si va descalifica tonul la adresa copiilor.

  5. Permalink  ⋅ Reply

    Vlad Nicoleta

    March 13, 2016 at 8:58pm

    Sunt mama unui copil de la css tgv si am fost la meci sa imi sustin echipa. Faptul ca am avut o galerie puternica nu va da dreptul sa scrieti urat despre noi si copiii nostril. Am asteptat acest meci cu nerabdare deoarece la Sibiu copiii nostril si antrenorul lor au fost jigniti si umiliti in ultimul hal. Iar la Targoviste totul a inceput de la 2 sustinatori sibieni care aflati in stare de ebrietate au intrat pe teren aratand semen obscene galeriei targovistene. Daca s-au luat masuri pt eliminarea lor din galerie asta nu inseamna ca suntem agresivi , tigani , jegosi , cum am fost catalogati in comentariile sibienilor. Si daca am castigat am facut-o pentru ca copii s-au mobilizat si au facut un meci bun nu pt ca am fost favorizati. Sa ne amintim de ce la Sibiu scorul a fost de 105 la 46 in favoarea sibienilor. Pt ca ai nostrii copii au fost singuri , injurati si umiliti de cei din tribuna. Spre deosebire de ei noi doar am sustinut echipa nu am injurat si umilit adversarii.Copiii vostri nu au nici o vina , sunt copii buni , bravo lor dar trebuie sa invete sa si piarda

  6. Permalink  ⋅ Reply

    Anonim

    March 13, 2016 at 9:32pm

    Am fost si eu prezent la meci,dezamagitor pot spune.Afirmati anumite lucruri total neadevarate incercand sa modificati adevarul.Spuneti ca arbitrii n.au fost impartiali si ca v.au furat?Si ce?De parca e prima data cand se intampla asa ceva in baschet….si noi la randul nostru am fost furati la voi acasa…..poate ca am pierdut,dar ne.am plecat capul spre pamant si am mers mai departe sperand la o victorie fara sa facem atata tam-tam pentru un meci pierdut,dar in fine asta tine de colectivitatea fiecarei echipe si de modul de a accepta o infrangere.Aaa….si inca ceva:credeti.ma ca suntem invatati sa muncim si sa luptam pentru ceea ce ne dorim si daca nu ne iese din prima luptam pana la capat.Suntem uniti,atat jucatorii cat si sustinatori.Ce e cel mai important:!!!!!suntem capabili sa acceptam o infrangere si sa mergem mai departe fara a face anumite afirmatii….luptam si muncim pana ce rezultatele obtinute vor fi cele dorite!!!!!

  7. Permalink  ⋅ Reply

    Anonim

    March 13, 2016 at 11:07pm

    Ati uitat cand ne-ati furat in ultimul hal acasa la voi…Mda..Si acuma spuneti ca targovistenii v-au “furat” pentru ca i-ati batut la o diferenta mare(deoarece ei nu aveau ce sa joace cu un asemenea arbitraj si au renuntat sa joace..pasandu-le mingea adversarilor)si acum ca noi ne-am luat revansa sunteti plini de oftica…adevarul este ca e greu sa pierzi.

  8. Permalink  ⋅ Reply

    Ciprian

    March 14, 2016 at 7:40am

    Nu pot sa nu remarc “romantismul” si preocuparea fara margini a unor parinti din Targoviste pentru copii si pentru munca lor, indiferent de orasul din care provin. Mi-e cu atat mai usor sa remarc asta, cu cat, am fost alaturi de cel putin 6 persoane, martor la primirea speciala de care au beneficiat copiii din Sibiu, spectatori fiind in tribuna la meciul dintre gazde si cei de la U-BT, de catre o cucoana isterica : “Baa!..Voi de unde sunteti?…Din Sibiu? Tineti-va gura inchisa ca va scot afara din sala!” Duduia era acasa la domnul Valerian-Comisarul si nu permitea nimanui sa sustina echipa adversa. Insista chiar sa stea in proximitatea sustinatorilor echipei oaspete pentru a intra in tot felul de dispute cu cei din jur. Dar, asta nu se numeste provocare. Doamna nu si-a indicat intr-adevar anumite zone si nu a facut scene obscene nimanui, nici macar nu pot s-o banuiesc in stare de ebrietate neavand etilotestul la mine (cum aveau cei din Targoviste), insa, vazandu-i priivrea incrancenata si felul in care izbea podeaua cu bocancii, pot sa presupun ca sarise peste prescriptia medicala. Si as mai vrea sa spun ceva care, Razvan fiind consecvent principiului de a nu vorbi de alte echipe, nu a facut-o : meciul gazdelor cu Clujul s-a desfasurat sin aceeasi maniera de arbitraj : de la lipsa crasa de de echidistanta, pana la oprirea cronometrului in repetate randuri de catre observatorul care nu l-a penalizat pe mizerabilul ala de antrenor pentru gestul sau huliganic (pe motiv ca avea medalii 🙂 ). O mizerie fara margini! O spun cu toata convingerea : atat timp cat acest Valerian mai exista in fenomen, turneele organizate la Targoviste trebuie boicotate. Sa-l lasam pe acest individ sa-si organizeze propriile turnee si sa-si creasca zestrea de medalii.

    • Permalink  ⋅ Reply

      rubiana

      March 14, 2016 at 10:28am

      Ciprian, daca inventezi fapte si vorbe, nu devii brusc mai interesant, ci doar nasti in privinta dumitale un semn de intrebare… Cu timpul, o sa vezi, o sa fii necredibil si lumea o sa te ignore. Asta asa, ca sfat…

  9. Permalink  ⋅ Reply

    Amalia

    March 14, 2016 at 9:04am

    Voi invatati copiii ca nu exista pe lume decat mizerii, de la primele lor meciuri. Uitati ca vorbim despre copii, despre copiii nostrii. Faceti din meciurile lor si din niste momente minunate propriile voastre ambitii. Baschetul se joaca pe teren. Comentariile de pe margine si incaierarile sunt niste lucruri pe care le vor face si ei cand vor fi mari. Asta ar trebui sa va dea de gandit. Vreti sa joace baschet? Lasati-i atunci! Nu le mai bagati in cap prostii de genul “castigam daca fluiera arbitrul bine”. Asa ii invatati. Incurajati-i, spuneti-le ca baschetul adevarat e cel de pe teren. Nu-l mai murdariti. Laudati numarul 16 de la Sibiu si pe 13 de la Targoviste care v-au dovedit ca baschetul e minunat! Toti sunt copii minunati. Va spun sa incetati cu rautatile ptr ca ei deja au repulsie unii fata de ceilalti ceea ce nu e bine.De la voi parintii pornesc toate! Antrenorii nu ii invata asa ceva, va asigur! Nu cred ca profesorul de la Sibiu, cel de la Targoviste sau oricare altul va invata copiii altceva decat baschet. Asadar BASCHET!

    • Permalink  ⋅ Reply

      rubiana

      March 14, 2016 at 10:05am

      Minunat, draga doamna! Bravo, baieti de la Sibiu si de la Targoviste!

      • Permalink  ⋅ Reply

        Ciprian

        March 14, 2016 at 10:43am

        Stimata Doamna, aveti mare dreptate, copiii, si nimeni altcineva, trebuie sa decida rezultatul meciurilor. Baschetul adevarat se joaca pe teren, dar se joaca in 10, nu in 12, noi cel putin, asta ii invatam. Ce doriti dumneavoastra, in definitiv? Sa le spunem sa-si lase demnitatea calcata in picioare?…Sa le bagam in cap ca “face parte din fenomen” sa fie furati ca-n Vestul Salbatic?…Sa le demonstram neaparat ca exista mizerii? Asta doriti? Chiar nu intelegeti ca prin modul acesta de a vedea lucrurile ati dat Targovistei o reputatie pe care nu prea cred ca si-o doreste vreun alt oras cand vine vorba de baschet masculin juniori?…Cand antrenori cheama la ordine arbitrii pentru a le reaminti ce trebuie sa fluiere, cand arbitri dau indicatii tactice jucatorilor unei anumite echipe, cand fluieri fara incetare si atat de evident impotriva unei echipe, atunci deja s-a mers prea departe…mult prea departe. Stiti unde se vad toate astea, stimata doamna?…Se vad in prestatiile la nivel in ternational, atat ale nationalelor nostre de juniori cat ale cluburilor, dupa cum bine spunea si semnatarul acestui articol. Adica, abia in momentul cand remarci asta, incepe cu adevarat sa-ti pese de baschet si de dezvoltarea acestor copii. Pana atunci, e doar cirocteca si aer de vremuri de mult apuse ( dar pe care D-nul Valerian le cunoaste si le replica zi de zi).

    • Permalink  ⋅ Reply

      Ciprian

      March 14, 2016 at 4:04pm

      Nu, stimata Rubiana. Spre deosebire de dumneata, care incerci sa-ti dai aere de “om care a pus coada la pruna”, eu am martori…si nu putini. Pot sa-ti dau si numele persoanei care a facut asta insa, stiu ca nu asta rezolva lucrurile si nici n-ar fi corect nefiind “de fata”. Rezolvarea lucrurilor va veni probabil peste vreo 10-20 ani, cand toti “valerienii” din baschetul romanesc se vor fi dus in liniste si pace la cele eterne si drepte.

  10. Permalink  ⋅ Reply

    o mama

    March 14, 2016 at 11:22am

    Din pacate prea mult am fost furati, prea mult am fost mintiti de-a lungul timpului si prea mult am stat cu capul plecat.
    Eu refuz sa-mi invat copilul ca, atunci cind este nedreptatit, sa plece capul sau ca, atunci cind este “lovit”, sa intoarca si celalalt obraz. Ca atunci cind este luat de prost sa nu-si spuna parerea pe motiv ca: “nu te pui cu prostul”.
    Toti ar trebui sa aratam nedreptatile, sa nu lasam sa se mai intimple in viitor, sa nu acceptam “mese” oficiale sau arbitrii sa ne ia drept prosti, necunoscatori ai regullilor. Sa nu acceptam sa ni se spuna: “tu unde ai jucat sau cit ai jucat tu”, pe considerentul ca ei detin adevarul universal in ceea ce privesc regulile si regulamentele in baschet iar noi spectatorii (indiferent pe cine sustinem) sintem niste necunoscatori, neavind dreptul sa ne spunem parerea.
    Si nu, nu noi parintii ii invatam pe copii ca pe lume sint “mizerii”. Mizeriile le sint aratate de catre cei care le fac. Noi ar trebui sa ii invatam sa ia atitudine in fata “mizeriilor”. Si tocmai pentru ca sint copii si reprezinta viitorul sportului (sau viitorul nostru?), trebuie sa le aratam ce este corect. Si asta pentru ca mai tirziu sa nu ne reproseze ca, atunci cind am fi putut schimba ceva, ne-am complacut si am tacut. Ca am fost de fata dar am tacut, am plecat capul si am intors celalalt obraz.
    Sa se revolte in limita bunului simt, nu cu PUMNUL LA GIT. Sa accepte cind altii sint de alta parere (si mai ales cind altii au dreptate, sa recunoasca asta). Daca sint reguli si legi sa fie aplicate in egala masura tuturor.
    Iar atunci cind gresesc ei sa recunoasca, sa-si asume greselile, sa invete din ele si sa nu le mai repete.
    Nu conteaza cit au gresit cei dinaintea lor (sau cit de mare le-a fost acestora vina), ca au fost si altii furati de arbitrii (sau ca au fost furati mai mult decit ei) trebuie sa ia atitudine atunci cind vad nedreptatea. Si mai ales sa ia atitudine si cind nu este vorba despre ei.

    Acestea vreau sa le invete copilul meu, pentru ca vreau sa traiasca intr-o tara corecta si buna. Iar pentru asta trebuie sa iau eu atitudine acum.

    PS. referitor la incidentul de la Tirgoviste: in contextul celor de mai sus trebuie sa spun ca sint revoltata ca “sanctiunea” a fost aplicata numai unei parti. Si dl antrenor trebuia scos din sala.Gestul sau a fost de o “mirlanie” fara seaman in contextul pozitiei pe care o avea: de antrenor si de reprezentant al FRB. Si nu are nici o scuza, oricind un spectator poate sa-l irite. Acum a sarit la gitul lui, miine va scoate arma?

  11. Permalink  ⋅ Reply

    Un spectator

    March 14, 2016 at 1:52pm

    In primul rand, parintele ala, impreuna cu inca vreo doi-trei implicati in scandal, era de la Cluj…nu de la Targoviste sau Sibiu, in al doilea rand a cautat scandal toata ziua si a fost avertizat si dat afara in repetate randuri, la diferite meciuri si asta pentru ca bause cateva pahare de…suc, sa-i zicem…in al treilea rand, pentru ca, deja nu mai suporta nimeni, antrenorii de la Targoviste, in speta Catalin Tanase si Valerian s-au dus sa-l scoata din sala, ca si organizatori, iar el a sarit la injurat si scandal, in conditiile in care le aratase tot felul de chestii parintilor si galeriiilor din Sibiu si Targoviste, repet, orase intre care se disputa meciul si, cu, care, el nu avea nici mai mica legatura…si stiu toate chestiile pentru ca s-a nimerit sa fiu fix acolo…asa ca…sa nu ne mai luam dupa toti cameramanii scenografi-artisti-antrenori-parinti!

  12. Permalink  ⋅ Reply

    Victor

    March 14, 2016 at 2:04pm

    Foarte multe comentarii mai mult sau mai putin avizate pe acest subiect … Eu am fost in sala la ambele meciuri, si la Sibiu si la Targoviste si pot sa va spun ce am vazut si ce nu am vazut, cat de obiectiv pot si fara patima.
    La Sibiu am vazut un antrenor, cel de la Tragoviste, care de la inceputul meciului a amenintat arbitrii si pe antrenorul nostru. Unii spun ca era baut, nu stiu, nu am stat suficient de aproape de el ca sa imi dau seama. La un moment dat a fost trimis in tribuna. Da, a fost fluierat si huiduit copios de intreaga asistenta, inclusiv de subsemnatul, in special pentru comportamentul lui dar si pentru ca si-a lasat echipa fara antrenor. Nu, nimeni nu i-a injurat sau huiduit pe copii, ne-a parut rau pentru ei ca au trebuit sa duca acest meci fara antrenor. Si ne pare in continuare rau ca asta v-a povestit domnul antrenor ca s-a intamplat la Sibiu.
    La Targoviste am vazut o echipa gazda hotarata sa castige, cu multi sustinatori, cu tobe, vuvuzele, steaguri. De la Sibiu am fost 5 tati si 2 mame. Unul dintre tati a filmat meciul. Suntem cu totii in tribuna din stanga locului altercatiei, foarte aproape. Parintii de la Cluj au venit sa ne sustina si le multumim pentru asta. Si noi vom fi alaturi de ei cand au nevoie. Unul dintre ei se agita in coltul terenului. Se zice ca mai mult decat trebuia si ca bause ceva inainte, din nou va rog sa ma scuzati, m-am dus sa ma uit la copii cum joaca, nu la un spectator agitat, chiar daca ne sustinea pe noi.
    Ceea ce a urmat insa, nu are nicio legatura cu sportul sau civilizatia. Nu are legatura cu nimic din ceea ce vrem sa vedem noi sau copiii nostri pe un teren de sport sau in general in viata. Antrenorul de la Targoviste s-a ridicat de pe banca, a traversat tot terenul si l-a luat pur si simplu de gat pe spectatorul agitat. Urmarea se vede pe filmare.
    Da, am mai vazut un arbitraj mai mult decat partinitor pentru gazde si da, am vazut un arbitru intorcandu-se spre noi si adresand un comentariu pe care nu vreau sa il repet la adresa unei mame din galeria noastra care l-a intrebat cand o sa inceapa sa fluiere corect.
    in concluzie am vazut doua meciuri urate din cauza aceluias om. Sa ii fie rusine !!!

  13. Permalink  ⋅ Reply

    Corina Dumitrescu

    March 16, 2016 at 12:31am

    Eu as vrea sa comentez putin despre meciul de a doua zi Laguna – Targoviste. Asta ca sa intelegeti putin atitudinea arbitrilor. La un moment dat, in timpul meciului, unul dintre copiii de la Targoviste l-a strans de gat pur si simplu pe altul de la Laguna. Iar eu l-am intrebat pe arbitru la finalul meciului: “Ati vazut ca a fost antisportiv?” El mi-a raspuns ca da, dar nu a fluierat, desi a vazut: “Suntem oameni si gresim!”, a explicat el… Iar eu mi-am spus in sinea mea: “Greseala este sa nu vezi… dar sa vezi si sa nu fluieri asta cum se numeste”?
    In plus, l-am intrebat de ce la finalul meciului Laguna – Targoviste le-a facut observatie copiilor de la Sibiu care se pregateau de meci in coltul terenului. Si mi-a raspuns senin si in acelasi timp serios: “Exista reguli pe care trebuie sa le respectam. Nu au voie sa bata mingea in timpul jocului…” M-a lasat fara replica si tot ce mi-a trecut prin cap atunci a fost: “Oare nu tot regulile alea care trebuie aplicate / respectate spun ca trebuie sa fluieri un fault antisportiv?… Ca l-ai vazut doar… Ai spus-o chiar tu…” Si mi-am dat seama ca nu pot, dar mai ales nu vreau sa il conving… L-am lasat sa ii convinga el pe altii de regulile din mintea si sufletul lui… A! Era sa uit… Acelasi arbitru a afirmat ca daca ar fi fluierat impotriva celor de la Laguna, copiii nostri ar fi pierdut la 40 de puncte. Stiti ce a zis baiatul meu (jucator la Laguna) cand a auzit asta?: “Un arbitru nu are voie sa gandeasca vreodata ca ar putea sa fluiere impotriva unei echipe. Un arbitru se presupune ca fluiera corect, un arbitru e un judecator de joc.” Si baiatul meu are 14 ani, domnule arbitru!

    • Permalink  ⋅ Reply

      Victor

      March 16, 2016 at 12:28pm

      Doamna Dumitrescu, ati vazut ce prietenie s-a legat intre copiii nostril si cum s-a manifestat aceasta prietenie si in sala si in afara salii si ulterior pe facebook ? Au fost cele mai frumoase momente ale acestui turneu ! Restul … sa fie sanatosi si sper sa nu mai avem de-a face cu ei !

      • Permalink  ⋅ Reply

        Corina Dumitrescu

        March 16, 2016 at 5:58pm

        Copiii se imprietenesc repede… E adevarat ca nu cu oricine… Cu parintii e mai greu!

Leave a Reply to Ciprian Cancel reply

Your email will not be published. Name and Email fields are required.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.